ISSN 1300-7157 Anasayfa | İletişim      

Cilt : 23      Sayı : 1       Yıl: 2017

Nöbet Sonrası Gelişen İki Taraflı Humerus Kırığı: Olgu Sunumu [Epilepsi]
Epilepsi. 2016; 22(3): 120-122 | DOI: 10.14744/epilepsi.2016.08379  

Nöbet Sonrası Gelişen İki Taraflı Humerus Kırığı: Olgu Sunumu

Cansu Söylemez1, Ufuk Emre1, Mustafa Hakan Özdemir2, Mehmet Oktay Alkan3, Orhan Yağız1
1İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Nöroloji Kliniği, İstanbul
2İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Ortopedi ve Travmatoloji Kliniği, İstanbul
3İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Acil Tıp Kliniği, İstanbul

Epilepsi hastalarında nöbet esnasında gelişen travmalar ve uzun süreli antiepileptik ilaç kullanımı nedeniyle kemik kırıkları riski yüksektir. Jeneralize nöbetin şiddeti yanında hastanın yaşı,eşlik eden diğer hastalıklar ve bazı antiepileptik ilaçların D vitamini metabolizması üzerindeki olumsuz etkileri kemik kırık riskini arttıran faktörlerdir. Nadir bir komplikasyon olarak nöbet sonrası travma ya da düşme öyküsü olmaksızın kemik kırıkları görülebilmektedir. Bu yazıda 72 yaşında özgeçmişinde osteoporozu olan ve non-steroid anti-enflamatuvar dışında ilaç kullanımı olmayan, travma tariflenmeyen ilk jeneralize epileptik nöbet sonrası devam eden omuz kuşağı ağrıları nedeniyle yapılan ekstremite tomografilerinde iki tarafalı humerus kırığı saptanan olgumu sunuldu.

Anahtar Kelimeler: Antiepileptik tedavi, iki taraflı humerus kırığı, osteoporoz.


Bilateral Fracture of the Humerus Developing After a Seizure: Case Report

Cansu Söylemez1, Ufuk Emre1, Mustafa Hakan Özdemir2, Mehmet Oktay Alkan3, Orhan Yağız1
1İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Nöroloji Kliniği, İstanbul
2İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Ortopedi ve Travmatoloji Kliniği, İstanbul
3İstanbul Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Acil Tıp Kliniği, İstanbul

Epilepsy patients face not only the risk of possible trauma experienced during a violent seizure (a fall or striking something, for example), patients using antiepileptic drugs (AEDs) are also at high risk of bone fracture because some medications have an adverse effect on vitamin D metabolism. Described in this article is the case of a 72-year-old patient with generalized epileptic seizures and no history of trauma who experienced ongoing pain in shoulder girdle that was diagnosed as bilateral fracture of humerus with limb tomography.

Keywords: Antiepileptic drugs, bilateral fracture of humerus, osteoporosis.


Cansu Söylemez, Ufuk Emre, Mustafa Hakan Özdemir, Mehmet Oktay Alkan, Orhan Yağız. Bilateral Fracture of the Humerus Developing After a Seizure: Case Report. Epilepsi. 2016; 22(3): 120-122

Sorumlu Yazar: Cansu Söylemez, Türkiye


ARAÇLAR
Tam Metin PDF
Yazdır
Alıntıyı İndir
RIS
EndNote
BibTex
Medlars
Procite
Reference Manager
E-Postala
Paylaş
Yazara e-posta gönder

Benzer makaleler
PubMed
Google Scholar




Hızlı Arama





 
Copyright © 2017 Bu sitenin tüm hakları Türk Epilepsi İle Savaş Derneğine aittir.
 
LookUs & Online Makale